Obstaja več kot 290 končnic, vendar je možno ustvariti tudi lastno unikatno domeno. Vzemimo za primer .guru, .bmw ali pa .ninja. Vsaka pripona za piko označuje in dejansko pojasnjuje vsebino in tematski sklop spletne strani. Končnica vas tako nič več ne omejuje zgolj na nekaj splošnega, kot je .com ali .net, vendar vam nudi možnost za eksperimentiranje.
Prepoznavnost in obiskanost
Domenska končnica se začne s piko, kateri ponavadi sledita dve ali tri črke. Določa lahko lokacijo, torej državo, kot je domena .si za Slovenijo, skupnost, kot je evropska unija s .eu, vladno institucijo s .gov ali pa kakšno organizacijo s .com. V Sloveniji ostaja še vedno najbolj priljubljena domena .si, saj najbolje reprezentira ciljno skupino in izraža zaupanje strank. Včasih so .si končnico lahko izbirala samo podjetja, sedaj pa so dostopne tudi fizičnim osebam.
Optimizacija in rangiranje
V končni fazi se vedno vračamo k optimizaciji in rangiranju na Googlu. Namen vsakega spletnega mesta je vsekakor čim višje rangiranje, večji doseg, višji obisk in seveda višja prodaja ali najem storitev. Na vse našteto vpliva tudi optimizacija. Veliko SEO strokovnjakov poudarja, da je za boljše rangiranje bolje izbrati naziv, kot je domena .si, .net, .com in podobno.
Unikatne končnice bi po njihovem mnenju lahko znižale kvaliteto optimiziranja. Drugi strokovnjaki pa pravijo, da vas vaša lastna unikatna pripona loči od povprečja in izpostavi pri optimizaciji. Ni dokazov, da vam bo znatno poslabšala rangiranje, zato je najbolje, da izberete tak naziv, ki bo najbolje predstavil vašo dejavnost.
Uporabniška izkušnja
Najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na uspešnost posamezne spletne strani je vsekakor kvaliteta uporabniške izkušnje. Lastna unikatna domena lahko zmede uporabnika, v kolikor se prevečkrat pojavlja v različnih različicah. Uporabnik jih morda ne bi smatral kot zaupanja vredne.
Najboljša rešitev tega danega problema je v tem, da ustvarite eno splošno različico, kot je domena .si, nato pa jo preusmerite na posamezne index strani, kot na primer postani.ninja, slovenija.ninja in podobno. Uporabniku bo iz posameznega naziva podstrani hitro postalo jasno, kaj želite doseči in čemu je namenjena.